[ Pobierz całość w formacie PDF ]
przeciwko tobie napotkanych bossów. Poruszycie także kwestie Goldora i tego, co zrobił po
ulegnięciu twojej ekipie. Na koniec rozmowy Dorga dołączy do twoich pupili i będziesz
mógł/ mogła rozejrzeć się po jego gniazdku. Koniecznie sprawdz ofertę sklepów i dokup
zaklęcia (te ceny, sic[!] na co Moogle om pieniądze? O.o ). W korytarzu po prawej możesz
przyzwać Fat Chocobo, a w pokoju za drzwiami znajdziesz garnki z magiczną wodą
(regeneracja i ożywienie martwych). Przeszukaj półkę i pobaw się świecznikiem. Zmniejsz
drużynę i przejdz przez malutki otwór w ścianie do jaskini.
Dobrze by było zmienić woja lub Mastera na złodzieja ich ataki fizyczne na niewiele się tu
zdadzą, bo w tym labiryncie niestety trzeba być cały czas w miniaturowej postaci. Thief ma tą
zaletę, że może zawsze uciec razem z grupą z pola walki, gdy robi się zbyt gorąco. Magowie
natomiast niezle sobie radzą, choćby biały z dopiero co zdobytym Aero2 przy dwóch
przeciwnikach ten czar zazwyczaj ich zabija. Również czarna magia daje odpowiednią siłę
ognia, ale mimo tego lepiej nie ryzykować starć z większą grupą wrogów. No to ruszamy. Na
pierwszym poziomie trzymaj się górnej części ekranu, to szybko znajdziesz schody na dół.
Etaż niżej, przy schodach wybierz ścieżkę po prawej stronie (tą prowadzącą do góry). Idzie
się dość długo, więc przygotuj się na rozegranie dwóch trzech walk. Na trzecim i ostatnim
piętrze idz w lewo, a na rozwidleniu pójdz w dół ekranu. Pozostaje ci tylko przejść przez
drzwi i podejść do heksagramu reszta potoczy się sama. Dorga wyteleportuje cię na mapę
świata, a Nautilus będzie mógł zanurzać się pod wodę. Dostaniesz również wskazówkę jak
odszukać Temple of Time, ale wstrzymaj się z wyprawą do świątyni. Niedaleko Dorga s
House znajduje się wioska, zewsząd otoczona górami, do której można się dostać
podwodnym tunelem. Poleć w okolicę osady, zanurz się i szukaj zielonego szlaku w skałach.
W wiosce będziesz tylko z jednego, ale za to ważnego powodu magii. Tutejsi czarownicy
oferują wszystkie dostępne dotąd zaklęcia oraz nowe, w tym takie specjały jak: Cure4,
Quake, Wall. Niestety ta jakość ma swoją cenę& 20000 Gil za każdy nowy czar (no ale to
jest w końcu siódmy poziom magii). Po szalonych zakupach w Salonii i sporych wydatkach w
rezydencji Dorga, prawie na pewno nie będzie cię stać na wszystkie nowe uroki na raz, więc
na pewno złożysz tu kilka wizyt. Opuść osadę i skieruj się na południowy kraniec kontynentu
z zamkiem Salonia. Miejsce którego szukasz to zatoka między dwoma cyplami,
wyglądającymi jak owadzie szczęki. Zanurz Nautilusa i wpłyń do środka budowli.
9. Temple of Time, Unne s Shrine
Przedmioty: Defender (miecz), Diamond (hełm), Diamond (pierścień), Diamond
(rękawica), Diamond (tarcza), Diamond (zbroja), Lamia (Harfa), Orialcon (sztylet),
2xProtect (pierścień)
Na początek drobna uwaga. Potrzebne ci będą tutaj Magic Keys lub złodziej w drużynie. Po
klucze musisz wrócić na Floating Continent do Gisahl, natomiast jeśli optujesz za Thiefem, to
najlepiej tymczasowo zastąpić nim czarnego maga. Dodatkowo Selectem musisz zmienić
ikonę reprezentującą drużynę, by odpowiadała wizerunkowi rabusia. Jeżeli jesteś gotowy/a,
wejdz do środka.
Generalnie świątynia jest dość łatwą lokacją, korytarze nie są skomplikowane, a większość
pozamykanych pomieszczeń to komnaty ze skarbami. Tam, gdzie nie widać ścieżek trzeba
chodzić w wodzie. Na drugim piętrze schody na następny poziom będą za jednymi z
zamkniętych drzwi. Na trzecim etażu wyjdziesz w środku wielkiego wodospadu. W ścianie na
prawo od niego znajdziesz przejście, w miejscu, gdzie jest dziura w murze. Warto zwiedzić
ten sekretny korytarz, bo znalezione dobra należą do grupy musisz to mieć . Wróć do
wodospadu i przespaceruj się drogą na dół od wyjścia. Na końcu ścieżki są dwie odnogi,
każda zakończona wejściem do małego pomieszczenia. W jednym z nich jest Noah s Lute, po
który tu jesteś. Zanim opuścisz świątynię, pokręć się trochę i powalcz przeciwnicy są łatwi,
a doświadczenie za nich całkiem spore, więc szybko idzie awansować bohaterów na kolejne
poziomy doświadczenia. Wróć na Nautilusa i wzbij się w powietrze. Poleć kawałek na północ
i wyląduj przy jaskini jest dosłownie nieopodal Temple of Time.
W środku zastaniesz leżącą na łóżku Unne, której dogląda jej papuga. Przez mur da się
przejść obok miejsca, w którym zwierzak stoi. Podejdz do śpiącej i użyj lutni. Unne się
obudzi, zamienicie kilka słów i otrzymasz kilka wskazówek. Twój następny cel to Ancient
Cave, ale najpierw odwiedzimy posągi strzegące zamku na północ od Amur.
10. Statuy, Zakupy, Subquesty
Przedmioty: lista zostanie podana w opisach poszczególnych zadań pobocznych.
Wyląduj blisko posągów i zbliż się do nich. Tym razem nie masz czego się obawiać,
ponieważ Fangi, które otrzymałeś/aś (Fire, Wind i Water) są kluczami do zniszczenia rzezb-
strażników. Mimo wszystko nie trać czujności, ponieważ Fangów masz trzy, a statuetek są
cztery pary. Innymi słowy, po zniszczeniu trzeciego rzędu posągów wróć na statek i poleć do
Dorga s Village.
Wizyta tutaj będzie bardzo krótka. Teraz powinnaś/powinieneś mieć dość pieniędzy, by
uzupełnić repertuar czarów siódmego kręgu. Opuść osadę.
Teraz byłby dobry moment, aby odwiedzić dwie dodatkowe lokacje i podbudować drużynę.
Podczas gry, NPCowie dali ci kilka poszlak: pierwsza o skarbach pod trójkątną wyspą, a
druga o katakumbach Salonia Castle. Trójkątną wyspę znajdziesz na wschód od Goldor s
Mansion, a katakumby są pod zamkiem Salonia. Oba labirynty będą szczegółowo opisane w
dziale poświęconym subquestom.
Wracamy do głównej linii fabularnej i kierujemy się do Ancient Runis. To jaskinia na zachód
od Salonia Castle i na północ od Unne s Shrine, otoczona rozbudowanym systemem rzek.
11. Ancient Ruins, Invincible, Fargabaad
Przedmioty:
Ancient Ruins: Black Belt (zbroja), Chakra (hełm), Elven (szpon), Reflect (zbroja),
Rune (dzwon)
- Fargabaad: Ashura (katana), Demon (tarcza), 2x Demon (zbroja), 2x Hi-Potion,
Kotetsu (katana), Thor s (młot)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]